Anduril (saker jag gjort idag)

"All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. From the ashes a fire shall be woken, a light from the shadows shall spring; renenwed shall be blade that was broken, the crownless again shall be king."
_
Renseans kallade italienarna det tror jag. Pånyttfödelse. Det inbyggda stavningsprogrammet tycker inte om det ordet, den lägger ett dömande band av röda kolkedjor under det ordet. För det är typ sånt jag ser nuförtiden. Jag pluggar på biomedicinprogrammet på Karolinska Institutet. Jag kommer bli en forskargalning. När jag ändå har håret kan jag ju liksom spela med. Nya saker som hänt:
_
1. Jag har nu en 50% fungerande vänsterhand = sweet?
2. Alexandros bor nu i Volleland, which makes it... Volleland 2.0
3. Lisa insjuknade och hotade med död och förintelse. Hon räddades men fick återfall nyligen... nu fryser hon.
4. Ja jag började på KI igen.
5. Jag har glasögon. For reals denna gång. Jag är inte en hipster, utan en seende tönt.
6. Jag vaknade.
_
Det har hänt minst tolv saker till, men jag tänkte att dessa är viktigast. För att hålla sig uppdatERad.
Ikväll är jag vaken mer än vad en människa borde få vara vaken om man ska hänga med på en föreläsning om radioaktivitet, stabila isotoper och inmärkning. Men jag är ingen vanlig människa. Jag är vad vi kallar och alltid har kallat för ett...?
_
Vad gör dessa ändringar undrar ni? Är du fortfarande awesome och bäst i världen undrar ni? Svaren är: minst. Jag är minst lika awesome som sist. Lagen om awesomenes(Volle) säger att min level of awesomenes är direkt proportionell mot tiden. Det är en kx+m om du vill. Ändringarna medför iofs en reducerad mängd fritid till... luft, mat, familj, vänner och kläder. Bland pericykliska föreningar, H-NMR, 2,4,6-tribromoanilinsyntes, Huund, Grignaard och andra dubbelvokalnamn finns det litet till ingen tid för att bara glänsa i Fimbulvinterns gassande sol. Jag inväntar en ljusare tid. En tid bortom AOK. En tid bortom snötäckta Vasaparker. En tid bortom solnedgång klockan 14. En tid bortom 2010. Lugn små barn, den tiden kommer.
_
1. Försovit mig
2. Tyyyyyyp lärt mig NMR
3. Frusit
4. Bestämt awesome SMP (felmarginal på under 0,5% bitcheeeeees! You've been scienced!)
5. Tvättat
6. Städat
7. Diskat
8. Pluggat
9. Sett House x1,1
10. Som alltid, varit awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0