The man with the victorious stride (Bra saker som hänt den här veckan)

Goffe dirrar. Eftersom han är fullkomligt awesome så känner Goffe folk här i Santa Barbara, och denna folk visar sig vara OCKSÅ komplett fylld med awesomness vilket gör allt till? Just det, en god awesomesoppa med gräddfil! Så just nu residerar vi hos Kevin, en vän till familjen Goffe, i n gammal fabrik som ovannämna har konstruerat till filmstudio. Ja... heltäckningsmatta? Check. Loft? Check. Eget badrummet? Check. Sovplats för señor? Check. Fouton (stavs)? Check. Ja ni ser. Vi har fått cyklar att leka med. Men dessa står obrukade.
_
Idag då. Nej fan... IGÅR då! Igår var vi här hemma och chillade (alltså gjorde som en chilifrukt ni vet. NI VET?) ett tag. Jag satt med min käre vän Señor Jack och samtalade om hälsoreformer och aktiv dödshjälp. Goffe satt brevid och byggde med duplo. Tss.. när jag gör karlagöra satt han alltså och gjorde skräpsaker. Som att typ dricka grapeläsk?! Vad säger vi till det? HAH säger jag- Nu lyssnar jag btw på Blowin in the wind  Bob Dylan på ett golv ensam. Goffe dushcar... jag känner mig typ som att jag borde röka heroin och må dåligt egentligen...
_
Men sen, Kevin hade hajpat oss för en konsert. Namnet på bandet kommer snart.. känns som ni pre 80-talister eller almänt coola människor kommer känna igen bandnamnet och skratta åt att vi var där. Vi hängde på låset till lokalen, köpte biljetter och var förväntansfulla. Kevin tog oss till ett litet förkrökställe kända för hur starka deras drinakr är. Och om ni någonsin undrat: "Daniel, hur smakar det om man dricker 10 cl Whiskey och sen tittar på en spriteflaska medan man dricker? Blir det typ som en whiskey-sprite?" Nej. Det blir det inte... det var så JÄVLA starka saker. True story: Ett rörglas, fullt med is. Kvinnan tar en flaska Plymouth (Gin) och skruvar av korken. Vi har nu en flaska sprit utan något som stoppar vätska att rinna ut fritt. Hon fyller detta rörglas. Vi har alltså nu ett litet större glas (kanske rymmer 20cl fullt med is) fullt med gin. Vad ska detta bli? En Dry Martini. Ja, ett cocktailglas FULLT med gin plus en oliv = Dry Martini. Ja jag vet ju inte.. jag jobbar ju inte som... just fan.
_
Så, två "Lynchburg lemonades" senare (whiskey, is och citronjuice) var vi på väg. Lugn allesammans. Jag och Kevin drack. Goffe var designated Driver. Något Han snare kommer att få ångra. Nu var vi påväg till klubben. SoHo heter den. ganska liten. bandet som spelar denna afton? "The English Beat" eller bara "The Beat". Tydligen stort band på 80-talet. Typ Ska-reagge. Ganska dåliga. Så där stod vi och svettades med massa män och kvinnor. Jag tappade bort min skara och hamnade med en man som presenterade sig EN gång, trots min stora försök till att få hans namn flera gånger. Och ja, ungefär en timme in i konversationen frågade jag: What is your name again? och han svarar "you knooooooow!" men jag visste inte, och jag vet fortfarande inte.
_
Jag satt och pratade om massa strunt med en okänd man som hela tiden tyckte jag var ascool (duh) och han tvingade mig att göra den där grabbgrejen ni vet när man knyter sin näve och slår ihop den med en annan kille... typ som highfive fast med knytnäven. Detta ägde rum, jag skojar inte, över 100 ggr. TILL SLUT räddar Goffe mig. jag känner mig trött och säger att jag tänker gå hem. Och jag får nyckeln och Goffe ska köra hem, ty han har frtfarande inte druckit. Jag går i mörkret. Men ni oroliga satar. Hade jag inte hittat hem hade ni ju inte läst detta så för att avslöja slutet: Jag hittade hem.
_
Goffe dock... han var stuck med att köra hem alla Kevins kompisar. Vilket så här i retrospekt kanske hade varit värt att dricka en eller tre öl för att slippa. Ce la vie. Idag då. Vaknar, åker och äter litet shyssta bagels nere i stan, dricker mandarin/lime-läsk och sen åker till stranden. Jag lyssnar på min plingplongmusik och Goffe på sin creddiga proffsmusik och njuter av vad moder natur och fader sol ger oss. Vi badar även. Bildbevis finnes.
_
Ikväll är det middag och lugna ner sig. Imorgon ska vi till Six Flags Magic Mountain och åka bergochdalbanor hela dagen ty Goffe... FYLLER 23! Sen i övermorgon blir det LA. Onsadag LA, torsdag... hemresa. Så snart får ni som ni vill! Den dynamiska opiumduon kommer hem till Tjockholmen. Firande med peruker, baguetter och spårvagnsförare förväntas!
_
Kisses and hugs...  elelr som vi säger  Trisslotter and thugs! Så roliga är vi!
Detta är min strandapa... han har slips och kavaj.
Yes... ibland faller man
Hatt och thai... cool liten pojk på ett coolt litet mackställe
VEM tycker ni Kevin ser ut som??
1. Solat
2. Träffat Kevin the Mushroom picker (han kallar Goffe the mushroom man)
3. Hängt Backstage med ett jättehäftigt (sth) band!
4. Sett Leonardo DiCaprio vara jagad på läskig ö!
5. Hittat nya frukostfavoriter
6. Kommit halvvägs på Señor
7. Badat
8. Fått saltvatten
9. Min sista mjölktand har blivit lös (och nej Alex...)
10. Jag och Goffe har köpt nya bikinis till oss själva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

First!

2010-03-22 @ 03:00:59
Postat av: Fex

Rätt svar förresten: Ian Holm som Bilbo.



http://www.collider.com/wp-content/image-base/Movies/L/Lord_of_the_Rings/bilbo_baggins_the_hobbit_image_lord_of_the_rings.jpg

2010-03-22 @ 03:17:23
Postat av: catta

Daniel,kan du ge foffi en jättehård kram från mig,på sin födelesedag?

kram till dig med

catta

2010-03-22 @ 21:21:20
URL: http://volleland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0