Sista dagen... (Mina favoritstäder)

Så... fyra veckor i USA. Vad kan vi lista här? Vda har vi lärt oss? Vad har vi gjort? Vart har vi varit? vad minns vi helt enkelt?
Jag minns våran första dag i Chicago. Vilsna och kalla. Jag minns vårat hotell och rummet vi bodde på. Jag minns otrevliga servitörer. Jag minns inte vad jag åt den dagen. Jag minns när vi såg Kelly första gången. Jag minns inte hur glada vi var när vi såg henne. Jag minns när vi kom på att hon skulle heta Kelly. Jag minns inte nör accepterade oss dock. Jag minns första gången vi lyssnade på Love Story, men jag minns inte hur många gånger vi hört den sen dess. Jag minns första gången vi fick slut på bensin och vi slog upp i manualen vad hon drack fö soppa. Jag minns inte hur många gånger sen dess vi tankat... eller hur mycket detta kan ha kostat oss.
Jag minns Springfield och godisbutiker. Jag minns äckliga godisbönor med smak av öronvax, diskmedel och rap. Jag minns inte varför jag köpte dem. Jag minns Motel 6, Travelodge och alla andra motel vi bott på. Jag minns inte om jag någonsin klivit in på ett rum och sagt "shit vad annorlunda". Jag minns när vi trodde vi fått punka. Jag minns första gången jag körde bil i USA. Jag minns inte varför jag trodde det skulle vara enklare här. Jag minns när jag körde upp Kally i 100 mph på en landsväg i New Mexico. Men jag minns inte hur många olyckor jag sett på vägen. Jag minns första raod killen jag såg, en hare. Men jag minns inte hur många till jag sett sen dess.
Jag minns Uncle Flash, mannen med den roliga skylten, servitrisen utanför Austin, bouncern i Vegas, bartendern på Coyote Ugly, polisen i Memphis, Kevin i Santa Barbara, The Wild Clovers i Santa Cruz, fyllot på Planet Hollywood, MCparet i Amarillo och alla karaktärer vi träffat på the Strip och i Hollywood.
Vi har lfygit, fallit, skrikit, skrattat, sjungt, mimat, ätit (gah), druckit, spillt, lagat, köpt, sålt, pratat, tigit, kört, fotat och fotats, filmat, saknat och saknats. Vi har varit på över 2500 meter över havet och blickat ner i en krater. Vi har stått vid Grand Canyon och sett dess enroma storlek, förundrats över varför folk bygger städer 100 mil i från varandra, åkt på landsvägar tusentals kilometer långa och helt öde, stått i öknen och fått våra skor röda av sanden och sått i bergen och våt våta strumpor av all snö. Vi har nästan åkt 900 mil, detta motsvarar den nordligaste delen av Sverige till den sydligaste cirka 6 ggr. Under denna tid har vi turats om att köra Kelly, men procentuellt sätt tror jag Goffe har kört mest.
Så... fyra veckor i USA. Vad kan vi lista här? Vda har vi lärt oss? Vad har vi gjort? Vart har vi varit? vad minns vi helt enkelt?
_
Jag minns våran första dag i Chicago. Vilsna och kalla. Jag minns vårat hotell och rummet vi bodde på. Jag minns otrevliga servitörer. Jag minns inte vad jag åt den dagen. Jag minns när vi såg Kelly första gången. Jag minns inte hur glada vi var när vi såg henne. Jag minns när vi kom på att hon skulle heta Kelly. Jag minns inte nör accepterade oss dock. Jag minns första gången vi lyssnade på Love Story, men jag minns inte hur många gånger vi hört den sen dess. Jag minns första gången vi fick slut på bensin och vi slog upp i manualen vad hon drack fö soppa. Jag minns inte hur många gånger sen dess vi tankat... eller hur mycket detta kan ha kostat oss.
_
Jag minns Springfield och godisbutiker. Jag minns äckliga godisbönor med smak av öronvax, diskmedel och rap. Jag minns inte varför jag köpte dem. Jag minns Motel 6, Travelodge och alla andra motel vi bott på. Jag minns inte om jag någonsin klivit in på ett rum och sagt "shit vad annorlunda". Jag minns när vi trodde vi fått punka. Jag minns första gången jag körde bil i USA. Jag minns inte varför jag trodde det skulle vara enklare här. Jag minns när jag körde upp Kally i 100 mph på en landsväg i New Mexico. Men jag minns inte hur många olyckor jag sett på vägen. Jag minns första raod killen jag såg, en hare. Men jag minns inte hur många till jag sett sen dess.
_
Jag minns Uncle Flash, mannen med den roliga skylten, servitrisen utanför Austin, bouncern i Vegas, bartendern på Coyote Ugly, polisen i Memphis, Kevin i Santa Barbara, The Wild Clovers i Santa Cruz, fyllot på Planet Hollywood, MCparet i Amarillo och alla karaktärer vi träffat på the Strip och i Hollywood.
_
Vi har lfygit, fallit, skrikit, skrattat, sjungt, mimat, ätit (gah), druckit, spillt, lagat, köpt, sålt, pratat, tigit, kört, fotat och fotats, filmat, saknat och saknats. Vi har varit på över 2500 meter över havet och blickat ner i en krater. Vi har stått vid Grand Canyon och sett dess enroma storlek, förundrats över varför folk bygger städer 100 mil i från varandra, åkt på landsvägar tusentals kilometer långa och helt öde, stått i öknen och fått våra skor röda av sanden och sått i bergen och våt våta strumpor av all snö. Vi har nästan åkt 900 mil, detta motsvarar den nordligaste delen av Sverige till den sydligaste cirka 6 ggr. Under denna tid har vi turats om att köra Kelly, men procentuellt sätt tror jag Goffe har kört mest.
_
Jag minns när jag trodde jag skulle falla till min död på Six Flags, men jag minns inte varför Goffe har glitter på så kreditkort. Jag minns när jag drack Everclear i Austin, men inte när jag drack öl för $12 flaskan i Vegas. Vi har sett totalt 14 stater, New York, Washington, California, Utah, Arkansas, Louisianna, Arizona, Nevada, Mississippi, Tenessee, Texas, New Mexico, Missouri och Illinois. 28% av landets stater.
_
Sista dagen har varit shopping och äta gott... men nu ska vi sova. Vi ska säga farväl till Kelly imorn och flyga hem... Så vi ses!
Hänger på stranden.. Venice Beach... NI VET!
Tom Cruise, Meryl Streep, Audry Hepburn, Absolut Vodka, Kevin Spacey...
Goffe drar ett skönt solo...
Jag sitter och löser världens problem...
...och till SLUT hittade jag den!
Nörd? eller vampyr?
"My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next..."


Mitt svar på världens problem...

EDIT: LOOOOL Youtue tog bort ljudet från videon jag jobbade med i en timme med pekplatta!!!
Såg nu att det bara är Goffe som kör... lol
1. Vegas
2. Santa Barbara
3. Austin
4. Little Rock
5. Mexcan Hat (heter inte staden men... wtf)
6. Flagstaff
7. New Orleans
8. St. Louis
9. Chicago
10. Los Angelses

Kommentarer
Postat av: Richard

Måste ha varit en häftig resa ni har haft!



Hoppas vi kan ses och hitta på nåt efter du har kommit hem och jetlaggen har försvunnit



Richard

2010-03-25 @ 09:10:55
Postat av: Emma

IIiiiIIii imorgon kommer ni hem!!!



Och true blood dryck haha. måste ju erkänna att jag tyckte detvar lite..lite coolt.

2010-03-25 @ 10:47:17
Postat av: Anonym

Äh vafan. Sluta gnäll och ta en Carlsberg istället

2010-03-25 @ 18:41:24
Postat av: rikard

välkommna hem grabbar

2010-03-25 @ 20:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0