"If you'd like to make a call..." (Kända människor jag vill träffa)

Ja gott folk... så här går det när man är i norra New Mexico, Utah och Arizona... man har ingen täckning på mobil och inget vad WiFi heter. Men frukta icke min trogna skara, här är uppföljaren på resan!
Jag var tvungen att öppna bloggen själv för att veta när jag lämnade er sist... A juste det.. kapitell 6, Pojkarna och den sömniga staden. När vi sist sågs, pratade jag om tvätt. ta bara den meningen en gång.. och säg den högt en gång (jag parafraserar): "När vi sist pratade, så pratade vi om tvätt..." Jag känner hur min blogg börjar närma sig en dagbok från femman typ... Men hursom. Vi var I Gallup, New MExico, vi hade tvättat våra awesome kläder och vi åt på Dennys (breakfast always). Då kom jag på att min MOBIL var försvunnen! Så tillbaka till Gallup (YES!) och hämta telfeon och sen åka mot Monument Valley i Utah/Colorado/Arizona.. det ligger typ på gränsen till allt. Så in i bil (igår) och köra massor. Och efter att ha åkt i ashäftig miljö i typ tre timmar kommer vi till världens skönaste lilla motell.. The Mexican Hat. Mitt ute i ingenstans ligger detta cowboy-hak (dubbelt YESYES) där vi självklart tar in och vilar våra trötta, men också awesome, huvuden!
_
Måste passa på och fråga... varför i helvete påstår ni alla att vi äter så jävla dåligt?!
_
Ligger i skön säng, funderar på om det ens är värt att gå upp och äta, men bestämmer mig för att gå ner och se vad karln håller på med. Jag och Goffe äter swing steak. Mannen (alltså, ett break, den här killen är en riktig cowboy. Fast gammal! Så han är litet rund, vitskäggig och uppknäppt tre knappar och en vintagehatt. Han är min idol hitills) har stått med sin metalgunga och gungat våra stekar över öppen eld, och serverat med sallad och bönor. Ta bort salladen så var vi riktiga kopojkar! Sjukt gott btw.
_
Nästa morgon (idag) skulle vi åka till monument Valley. Förrvirande yes, men vi pausade på grund av trötthet och coolhet. Så på morgonen var vi i öknen och idag är vi i Sverige igen! (och med Sverige menar vi Flaggstaff, Arizona... det är -8 och snö överallt) Vi körde ett litet tag, stannade vid Grand Canyon 1.0 och stod vid ett drop a la 300m med tillhörande örnar, vind et al. Don't worry, jag har min hatt i behåll! vet inte om Goffe lägger upp den bilden på Facebook men för att illustera detta så var det ett staket som gick till klippkanten och tio centimeter framför staketet var ett fall till säker död. DÄR satte sig Goffe på staketet med ryggen mot (detta var riktat mot Catta... hihi) men det är okej, jag stod på det staketet sen så jag var NÄSTAN lika farlig (det var till mamma... och Alex... Man KUNDE BASEa).
_
Jag gör understreck för att jag är för lat för at gå in i koden och göra radbryt-
_
Sen åkte vi in i en snöstorm... med tillhörande hagel och bergsgetter. Men det var okej. Sen kom vi till snöland. Men det var okej. Sen kom vi till Grand Canyon Park, där det kostade $25 för att komma in... men det var okej men också dyrt. Här har vi tagit aaaaaassnygga foton, btw har vi kanske 100 bilder på berg men NOLL bilder på indianer. Men vi har sett några. Kanske tolv styckna. De tar Amex.
_
Efter en mindre panikattack efter att inte kunnat hitta bilnyckalrna, förklaring nedan i bildillustration, så åkte vi igenom denna underbara park. Halkar, faller genom snö, fryser och är snöcowboy och sen kör vi in i ännu en snöstorm. Men det är lugnt! När antisladd är igång i en timme i sträck är man i ett bra område eller hur?  Men efter att ha kört utan merän 10 meter sikt i typ en timme kommer vi ut ur snöstormen för att köra på en väg som såg att leda till hotellet i the Shining, passerat renar eller älgar eller fyrbenta eskimåer (Goffe satsade på ren, jag på älg) och mörkret lagt sig kommer vi till Flaggstaff. Och ja, det känns som typ Gnesta. Det är kallt som fan, snö överallt och maten skitäcklig (FUCK YOU GNESTA!). Nu bor vi på älskade Travellodge och vi är en dag ifrån våran Vegasbokning. Oh yes, vi har bokat Vegas. MGM grand här kommer vi. Idag slutar jag vara Cowboy också. Rakar mig, börjar ha på mig tshirt igen och slutar rida jämnside bilen hela tiden. Imorn är jag douche igen. Kanske köper en fedora (en sån där trevlig liten hatt a la Jason Mraz.. kanske även skriver en låt som blir populär år 2007/2008).
_
Jag halkade på parkeringen...
Utah... och jag låg på marken i flera minuter för att denna bild ska vara så awesome som den är här!
Goffe tänkte ta bort denna, men sa att jag skulle lägga upp den för att jag ser så jävla "cool" ut. Och med citationstecknen menar jag ingenting... jag är awesome!
Först JAG...
...och sen Mr Babbaribba.
Han är så nöjd med denna! (packsnöre Alex!)
Här har vi henne.. the GRAND Canyon!
Fast den är finnare med min lilla kines!
Bra idé på papper... men dumt när man ska köra bil utan nycklar.
Inte ens bra idé på papper
Ser det bekant ut? Skulle lika gärna kunna vara på väg från Arlanda.
Motorstopp... nej, men ville bara visa hur det kan se ut på VÄGEN!
Så här ser det ut mellan våra "roliga" filmer
1. Jack Daniels
2. Jesus
3. Jason Mraz
4. Kan väl skriva Obama (men vet inte vad jag skulle säga...)
5. Filip OCH Fredrik.. men bara om jag fick båda
6. Dr. Sannergren (han som kom på botemedel mot "allt" men som visade sig vara zombie making)
7. Hammaren
8. Dr Bombay
9. Den FÖRRA Laman (too bad)
10. Lotta Engberg
Skriver med Dan Brown för att jag sagt det förrut.. HAHAHAHAhaha.. kanske inte

Kommentarer
Postat av: jessika fransson

När jag ser Grand Canyon med dig tänker jag på din gamla favvofilm Amigo.....pluss att du faktiskt passar i ditt lilla skägg.....puss på er båda



mamma / Jessika

2010-03-10 @ 08:10:26
Postat av: Emma

Åee små pojkar. När ni gör snöänglar tänker jag på "Where the wild things are" när det springer runt och busar.



Nu ska jag försöka utöva lite magi så att det är vår när ni kommer tillbaka. Har redan fixat fram lite sol, dansa fan i 4 timmar så bäst att alex et al är nöjda här hemma i sverige.. haha.



Ni är saknade! Kram

2010-03-10 @ 10:52:04
Postat av: Nox99

Jag satt och diggade. Tycker ni har höjt standarden direkt på hela resan faktiskt. Fast ni äter fortfarande dåligt.



Puss

2010-03-10 @ 13:29:55
Postat av: ...

Yes, underbart att jag inte kan vara med i vegas för att jag har OBLIGATORISK cellslöjd. Ja, vi har spenderat 8 timmar med att klippa och klistra som femåringar...........

2010-03-10 @ 16:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0