Franska kvarter... (Drycker jag har druckit här)

Oroliga stackars undersåtar. Jag väntade 24 timmar med att uppdatera så att ni skulle svettas litet. När vi slutade vår saga sist var vi fortfarande i Mississippi. Töntar som ni säkert är tror ni att vi fortfarande är där. Men nej. Vi åkte till Jackson igår och lämnade den staden illa kvickt på grund av att staden mest var bebodd av spöken (tom stad) så vi styrde om mot New Orleans. Så guess what hm hm... vi är här nu! Och har varit i en hel dag. Första gången vi stannar mer än 24 timmar på samma ställe. Vi bor tillsammans med en trevlig kackerlackfamilj i utkanten av New Orleans (i det BRA området... sth). Igår somnade vi. Direkt. Vi checkade in. Gick till receptionen och fick tips om texas Road Hosue för en nice steak, gick dit, såg väntetiden och sa till våran vän Sanders (KFC.. ja nu får ni skratta era jävla fördomsfulla människor) så vi tog en bucket och delade på i vårat tragiska hotellrum.
Men idag var det en annan saga. Solen var borta och istället hade vi regn att leka med. Härligt säger ni, inte alls säger Bull. Men bilen tog oss in till staden igen. Och vi avnjuter French Quarters, två veckor efter Marti Gras och Sains vinstfest. Inte aslyckat. En guddomlig frappe, en promenad som heter Johan och efter att ha paserat en kvinna som hade sin hund i sin barnvagn som muttrade orden, och jag ljuger inte, "I am TOO a vegetable. Efter detta tyckte regnet att det skulle ta av sig silkeshandskarna och börja piska på for reals. Så bil tillbaka till rummet. Och nu ska vi till en vietnamesisk krog. För övrigt, kul att höra om helgen... mycket piss och sånt, så det var väl kanske inte jätteroligt att höra. Men väldigt mysigt att prata medfolk idag. Det gjorde mig glad! (i smyg)
Imorgon tror vi på Austin, Texas. Men nu ska vi äte Kung Pow och dricka Bud (iaf jag, stackars Goffe drog short straw. Vi kanske går dit dock)
Snygging i prettokvarter på ett prettocafé
Jävligt intresserad av arkitekturen och the beads som hänger i trädet... Med backpack
Här har vi honom... Jag kallar honom Señor Jack. Det är mitt mission att dricka hans innehåll innan vi ankommer till... let's say Vegas!
1. "Fanta" så SJUKT vidrig
2. Te (oh yes)
3. Mountain Dew (ny favvo?)
4. caramel Frappeeeee
5. Cola
6. Root Beer (asgod... drick massor sth)
7. Sprite
8. "Vatten"
9. Route 66 Soda
10. Budweiser

Kommentarer
Postat av: Flax

First!

2010-03-01 @ 23:48:23
Postat av: Dr.Dirr

Hahaha, du använder den nya bra där! Jag ska dricka så mycket root beer nu!

2010-03-02 @ 19:49:59
Postat av: Emma

Volle, peace and love i år? Kolla banden!. Shout out louds, Markus Krunegård.. m.m Lär komma fler. i denna takt kommer säkert Vampire Weekend också! Haha

2010-03-02 @ 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0