Mysig middag... (transportmedel jag använt)

Tack för igår, Spiken. Kanske inte vart den spårade Hot-Amarettoaftonen vi planerat men jag tyckte det var jättetrevligt i alla fall.
Vaknade upp i ett rum fullt av stök, utanför en värld täckt  av snö... Ser inte ens ut genom mitt fönster längre. Seriöst, vilken dålig jävla plan det var att ha en kall tid på året. Men morgonen var ändå awesome... Det skulle vankas awesome bio, heldag med roligaste vännerna och ett mysigt uppvaknande. Livet var varmt, bra och ostressat.
Sen skulle jag gå ut...
Förlitar mig på att SL ska ta mig till den plats jag vill vara på i rätt tid. Kommer sent. Slutar förlita mig på SL.
Kommer försent till bion. Allmänt kan väl sägas att filmer som står att de börjar 12:00 börjar EGENTLIGEN inte fören 12:10-12:15 eller hur? Okej, jag trodde att Emma, Kajsa och Albin var inne på bion och väntade så jag tänkte, men jag köper en biljett så har jag kanske missat en-två minuter. KOmmer fram:
Jag - Hejsan, jag tänkte att jag skulle köpa en biljett till Where the Wild things are, nu den som börjar...
Han - Nej...
Jag - Hmm... hur menar du nu? Jag såg att det finns 68 platser kvar och den salen rymmer kanske max 90 så...
Han - Jag sa nej...
Jag - ... okej, varför inte?
Han - *suckar* Filmen har börjat så du får inte se den nu!
Jag - Jo jag vet att filmen har börjat, men jag var försenad på grund av pendeln, jag vet inte riktigt vad jag ska säga? Förlåt? Men mina kompisar är redan där inne och...
Han - Det är inte mitt problem, du får inte se den här filmen nu för den har börjat redan!
Jag - Okej?! FruktansVÄRT dåligt bemötande!
Han - Jaa du...
Jag - *gråter och går argt därifrån*
Men nu visade det sig att detta var en bra sak. Jag möter upp min skara och inser att vi ska äta mat istället. Så vi går astronomiska distanser för att nå en pizzeria som var awesome uppe i SoFo (för att de är coolare än vi).
Nytt bioförsök. Tar oss till buss och åker mot Rigoletto. Kliver av vid stadshuset och ska ta gröna linjen en station. Mitt förtroende för SL kommer upp och jag ger företaget en sista chans... Jag blir sårad igen. Det går sådär och kommer till hötorget samma tid som filmen börjar. Skall tilläggas att vi aldrig faktiskt åkte tunnelbana. Gröna linjen hade semester under denna tidsrymd. Så våra bioplaner förenades med Napoleon och vi misströstade över våran situation.
Que Alex...
Alexandros har under denna tid varit på "baskurs" och tror sig blivit awesome. Kommer med fallskärmsterminologi, packsnören och berättelser som spädbarn. Vi åker hem till mig. Vi åker från mig. Vi påbörjar våran resa mot Spikland. Med hundra småstopp. Först ska Alex pröva en rigg, och jag ska parkera om hans bil. Jag bevisar att blonda människor inte ska ha bil och får motorstopp 10 ggr i rad (jag inser hur fantastisk min blogg är just nu när jag läste om allt detta. Ni kan skatta er lyckliga som får ta del av min vardag) sen bär det av till Falkland där vi hämtar upp en viss Falk och sen till Spikland, som för övrigt ligger i en annan del av Sverige.
Jättetrevligt med hemlagad mat (tack Emma och Kajsa och säkert Albin också), sen gott med godis, chips och guacamole. Mys med finaste folk och Falk och sen hets med Dr Dirr.
Imorse var dock en annan femma. Luften och Antarktis hade bytt plats så det är cirka -20 ute. Alla kommer försent till allt, och jag blir av med 70% av mina tår. Kommer till ett Sophiahem en timme sent och lyssnar på en genomgång av hur vår anatomikurs kommer se ut i 10 minuter.
Nu sitter jag hemma utan strumpor.
Imorn ska jag till USA.
Transportmedel jag använt:
1. Bil
2. Cyckel (knappt)
3. Båt (både motor,- segel- OCH Finlandsbåt)
4. Hang glider
5. Moppe (Moped)
6. Tunnelbana (men inte idag... fu SL)
7. Flygplan
8. Jeepney (Vart du vill, så fort du kan...)
9. Surfbräda (Vissa tycker att det här är det sämsta sättet att ta sig mellan Stockholm och Gotland... Vissa har fel)
10. Mina awesome skor

Kommentarer
Postat av: Mattias, din bror alltså...

Trodde inte så om dig...

Transportmedel 2#: "Cyckel"? Cykel*



Klart slut, varulvstjut

2010-02-26 @ 21:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0