"Have you seen this man"? (Lista på måsten imorn)

Vilken... dag? Vaknar i Illinois, åker till Missouri, passerar Arkansas och hamnar i Tenesee. Det första vi gör är att åka in till St Louis igen för att äta frukost. Både jag och Goofatroop får oändliga portioner av mat serverade av en asiatisk/amerikansk man som kan ha varit den smalaste människa jag har sett. Rooster ftw! Sen styrs skutan om mot Ted Drewes ice cream! Vi äter godglass och njuter av sol innan vi ställer in GPSen mot Memphis 430km därifrån. Grattis Goffe som fick köra hela vägen.
And we we're off. Varm bil för solen tycker det är bra, kal luft utomhus för att vinden tycker det är en bra idé. Vi stannar vid en bensinmack och ska äta litet lunch. Subway för mig, Chesters för Goffe. Den unge mannen som gör min macka frågar hur mycket jag gav för mina solbrillor (som för övrigt är på tok för mörka). Jag tolkar detta som att han är jealous på dessa (vad annars) så jag besultar mig för att ge honom dessa. Så nu är en lycklig Missouri-bo innehavare av ett par solglasögon ägda av señor Volle.
Fortsätter resan som jag somnar ifrån (stackars Goffe...) och ankommer till Memphis. Helt utmattade checkar vi in på Motel 6 mitt i stan. Har inte rört oss mycket sen dess.. Men vi skulle gå och köpa mat här brevid. Då märker vi att det står fyra polisbilar på parkeringen. We be like, oh well...  så efter att ha köpt våran arbys, kommer vi tillbaka. Då stoppar en av poliserna oss. Tar oss till bilen och plockar fram sin lilla dator.
Polisen: "Have you seen this man?"
Vi: "Hmm.. no?"
Polisen: "Okay this is the man who walked out when his murder verdict came today..."
Vi: "..."
Polisen: "He has four warents, and he is supposed to be here."
Vi: "..."
Polisen: "well you know where we're at"
Speciell afton... Tråkigt med så många keffa grejer som händer hemma också... Alla ni som är litet ledsna är welcome to join us! Vi gör inget annat än äter glass och ser städer!
Gott med våran vackra Kelly i bakgrunden. Även cool kille i förgrunden.
Hur kan man inte vilja bo här?
No words...
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0