Jätten och jag (Saker jag inte gillar att vakna till)

Ja mina damer och herrar och illrar... Dugga tre kom med stormsteg likt en jätte. Han klampade, svor och hotade om att äta upp alla ungmöer i landet. Han förstörde åkrar, boskap och skog. Landets tappraste krigare förberedde sig inför den sista striden. De vässade sina pilar, slipade sina lansar och smidde sina svärd. Hästar ryttades, rustningar rustades och murar murades. Den store ödesdagen var kommen. En fredag hade ödet bestämt. Solen var ung. Mörkret slickade ännu marken och inte ett ljud hördes... inga fåglar som sjöng sin fina sång. Inga fiskar lekte i vattnet. Inga barn som nyfiket stack ut huvudet eller kastade den vita massan moder natur begravt landet med. Tiden stod för en sekund stilla. Sen kom den... Jätten. Slaget vart kort och episkt. Naturen omformades. Hela träd som stått i århundrade ryktes från sina rötter. Sjöar dränerades och lades om. Djuren i skogen flydde. Efter blott en timme, lagom tills att solen välsignad landet med sina varma strålar lade sig dammen. Landets invånare tittade fruktat ut genom sina snötäckta fönster. Jätten eller människan?
_
Ljudet först inifrån husen var mullrande. Ljudet av tusentals åskknall i unison. När ljudet sedan kom ut ur husen och spred sig genom stadens gator var det öronbedövande. Människorna jublade och skrek. Vissa grät och andra stod bara leende och blickade mot den nu klarblåa himmelen. Jätten låg där, skadad fatalt och människorna, de tappraste av tappra, stod slagna och skadade men fortfarande vid liv. Segrande. Jätten var besegrad. Och landet kunde pusta ut... i alla fall i ett litet tag.
_
Ja som min saga förtäljer, jag klarade min sista dugga i AOK. Nu är det blott sluttentan kvar. Jag längtar redan. Den elfte. Elfte januari och sen är det slut med denna helveteskurs. Jag funderar på att unna mig en liten två veckors semester till slipslandet. Jag känner att det kan bli bra för mig. Missa två veckor i början men wtf.
_
För övrigt hade vi en liten efterduggahistoria igår. Samlades hos bästaste Oz och tvingade Taz att följa med. I slutändan stod skaran i fem; en senpai, Oz, Taz, wicked witch of the west och proffs. Skaran rörde sig till Vasaparken för att hitta Dr Dirr. Därifrån var det till Treat där skaran snabbt växte urartat. Fem vart tio. Tio vart åtta och åtta vart femton. Sambuca, öl, vin, vodka, baja päron, tequila, cider, smirnoff ice, rödvin, baileys, gammeldansk, godisshots och sprite. Allt detta senare, gick bussfärden till västermalm. I hopp om en citronbar skulle bjuda in oss till dans sökte vi oss mot kungsholmstorg, men efter pulkaåkande ville jag mest värmas. Skaras delades i två, och den ena filialen sökte sig till Amaranten. Proffs lagade drinkar och en avundsjuk skara studenter sökte sig tillbaka till den tidigare flocken. Tre vart elva. Vin, P2, vodka, kaffe och vatten. Sen var det nog för mig. Och idag... inte bakfull, inte huvudvärk... nej, idag vaknar jag med stickande näsa och en frågande occipitallob. För visst är det ungefär två kilo bränt kött jag ser i min ugn?
EDIT:
Tydligen buggar blogg.se litet... så samma inlägg som igår här ovan. Ce la vie!

10. Måndag
9. En klocka som står på 02:40 (mitt flyg gick 03:20 och för er som undrar, nej jag missade inte... ty jag är proffs)
8. Min egen tinnitus (oh yes)
7. Ännu en arg klocka, denna gång på 07:55 (Högskoleprovet går av stapeln kl 08:10)
6. En svettig ungrare fiser så högt att alla i rummet vaknade
5. Brandlarm
4. En skrikande mamma
3. En skrikande lillebror
2. Vetskapen om att det är nationelltprov/tenta/jobb/måste
1. Lukten av 2 kilo fyllelagad köttfärslimpa... heeeeelt sönderbränd!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

LOL

2010-12-12 @ 15:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0